VVIP bB

Saturday, January 7, 2012

kenangan pilu

assalamualaikum...beberapa jam yang lepas, aku tengok balik post-post lame aku, aku tertarik dekat post aku pasal santau.

Dalam entri tu, aku cerita pasal pengalaman keluarga aku dalam menghadapi santau setelah akak kesayangan aku sendiri yang mengalaminya. hiba hati aku bila mengenangkan balik peristiwa lampau.

walaupon dah bertahun lama peristiwa ni berlaku, tapi terasa masih segar dalam ingatan. aku ingat lagi mase aku dapat panggilan telefon dari ayah yang suruh aku pulang segera ke rumah. masa tu, aku tengah lepak kat rumah kawan aku. masa tu, ayah bg tahu aku yang kakak aku sedang nazak. dalam hati aku, tak henti-henti berkata, ni mungkin satu gurauan. susah aku nak percaya sebab baru tiga hari lepas aku ade kat KL jenguk keaadaan dia kat sana.

dengan perasaan yang bercampur baur pada masa tuh, aku pecut laju-laju motor aku, dan lepas sampai kat rumah, aku dan ayah aku begegas ke airport untuk ke KL. mak aku sebenarnya dah berhari-hari dah ada kat KL, sebab teman kakak aku kat sana..

dalam hati aku mase tuh, tak putus-putus berdoa supaya Allah panjangkan umur akak aku, sampai jer kat sana, kami terus ke hospital. masa kat hospital tu, aku tengok mak dan abang-abang aku tak putus-putus baca yasin.

hati aku terdetik, ya allah, teruk benar ke keaadaan kakak ku ni...bile jer melangkah masuk dalam wad tu, aku tengok akak aku sudah koma, malah ada alat bantuan pernafasan di sebelah dia.

hati aku masa tuh memang betul-betul sedih..


maaf, aku tak dpt nk teruskan post ini......

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Powered by Blogger